onsdag 30 maj 2012

Second Life - virtuella världar

I dag har jag kämpat med den virtuella världen Second Life. Största problemet just nu är att jag inte kan logga in på jobbet, men hemma går det bra. Om Second Life och virtuella miljöer ska kunna användas i undervisning krävs det förstås att det inte är spärrat.

Jag har inte kommit tillräckligt långt ännu...håller fortfarande på att putsa på min avatar... men är nyfiken på de utbildningsresurser om finns i Second Life. Bl.a. så använder Open Science Recources  Second Life och jag tänker titta närmare på vad som finns och fundera över hur man kan använda det i undervisningen.

broschyren publicerad med tillåtelse av OSR Sverige (oskar.pettersoon@lnu.se)

2 kommentarer:

  1. Riktigt kul att du skriver om Secondlife :) Lycka till med din analys :) - Måste tipsa om en välkänd svensk SIM som arrangerar en mängd aktiviteter flera dagar i veckan : "Yadkin Valley" (du kan söka i Secondlife)

    Mvh
    NEO

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset NEO!
    Jag ska snart ge mig i kast med Second Life igen.

    SvaraRadera